Αιτήσεις για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2013-2014

Αιτήσεις για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Μ.Σ.Θ. 2013-2014. Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., οι αιτήσεις για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2013-2014 θα γίνονται στη γραμματεία του σχολείου από 10-31 Μαΐου 2013 και ώρες 9.00 π.μ. - 14.00 μ.μ.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν:


την αίτηση και
την υπεύθυνη δήλωση υπογεγραμμένη από τον/την Διευθυντή/τρια του δημοτικού σχολείου στο οποίο φοιτά ο/η υποψήφιος/α.

Κατεβάστε τα συνημμένα έντυπα (στο τέλος του κειμένου).

Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν 17-19 Ιουνίου 2013 και το αναλυτικό πρόγραμμα θα ανακοινωθεί μετά τη λήξη προθεσμίας των αιτήσεων.



Η διαδικασία επιλογής των μαθητών στην Α΄ Τάξη Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης



1. Στην Α΄ τάξη του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης εγγράφονται μαθητές, απόφοιτοι των Δημοτικών Σχολείων του Νομού Θεσσαλονίκης, ύστερα από επιλογή (εισαγωγικές εξετάσεις).




2. Οι αιτήσεις ξεκινούν συνήθως αρχές Μαΐου και οι εξετάσεις διενεργούνται κατά το χρονικό διάστημα από 15 μέχρι 30 Ιουνίου κάθε σχολικού έτους. Oι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής, υποβάλουν στη Γραμματεία του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης:


  • την αίτηση για τις εισαγωγικές εξετάσεις και
  • την υπεύθυνη δήλωση υπογεγραμμένη από το/τη Διευθυντή/ρια του Δημοτικού Σχολείου στο οποίο φοιτά ο/η υποψήφιος/α μαζί με μία φωτογραφία του/της υποψηφίου/ας σφραγισμένη.


3. Ο αριθμός των εισακτέων για το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ορίζεται στους 72 μαθητές από τον πίνακα των επιτυχόντων που συγκέντρωσαν τη μεγαλύτερη βαθμολογία με άριστα το 100 και συνολικά δημιουργούνται τρία τμήματα στην Α’ Γυμνασίου. Οι υπόλοιποι υποψήφιοι χαρακτηρίζονται ως επιλαχόντες. Δεν μπορούν να φοιτήσουν στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης υποψήφιοι μαθητές που δε συγκεντρώνουν τον ελάχιστο συνολικό βαθμό επιτυχίας των πενήντα (50) μονάδων.



4. Η συμμετοχή των υποψηφίων μαθητών στις εξετάσεις για το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης δε στερεί το δικαίωμα υποβολής αίτησης για συμμετοχή στις διαδικασίες εισαγωγής σε άλλο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο της πόλης.



5. Για την επιλογή των μαθητών συγκροτείται για κάθε Μουσικό Σχολείο, Επιτροπή Επιλογής (Ε.Ε.) που ορίζεται κάθε χρόνο με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και με την εισήγηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.



6. Θέματα στα οποία αξιολογούνται οι υποψήφιοι μαθητές για την εισαγωγή τους στην Α΄ τάξη Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης είναι: Ρυθμός, Ακουστική ικανότητα, Φωνητική ικανότητα, Διάκριση ηχοχρωμάτων και προαιρετικά ένα Μουσικό Όργανο (ευρωπαϊκό ή παραδοσιακό), σε επίπεδο αντίστοιχο τουλάχιστον της Κατωτέρας Σχολής.


Είναι σημαντικό να τονισθεί, ότι οι υποψήφιοι μαθητές δε χρειάζεται να έχουν μουσικές γνώσεις. Εξετάζεται η ικανότητα μουσικής αντίληψης των μαθητών οι οποίοι λαμβάνουν οδηγίες από την Επιτροπή Επιλογής για το κάθε μέρος της εξέτασης και για τη διαδικασία της.


Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι μαθητές καλούνται να δείξουν ικανότητες μουσικής αντίληψης στα παρακάτω:



Α. Αντίληψη του ρυθμού 
  •  Ο εξεταστής θα δώσει με παλαμάκια στον υποψήφιο μαθητή ένα απλό, σύντομο και απολύτως συγκεκριμένο ρυθμικό σχήμα, το οποίο καλείται ο μαθητής να επαναλάβει. Το ρυθμικό αυτό σχήμα θα παιχτεί από τον εξεταστή δύο φορές διαδοχικά. Στόχος αυτής της εξέτασης είναι η διαπίστωση της ικανότητας του υποψήφιου μαθητή να αντιλαμβάνεται και να αναπαράγει απλές ρυθμικές δομές (δηλ. ρυθμικές μονάδες δύο και τριών χρόνων και, ενδεχομένως, απλούς συνδυασμούς τους).
  • Στην επόμενη φάση ζητείται από τον εξεταζόμενο να συνοδεύσει με παλαμάκια, χρησιμοποιώντας ένα σταθερό ρυθμικό σχήμα, το τραγούδι που επέλεξε να εκτελέσει ο ίδιος (βλ. και Γ. Φωνητική ικανότητα).



Β. Ακουστική ικανότητα 
  •  Ο υποψήφιος, ακούγοντας από τον εξεταστή τυχαία επιλεγμένες νότες στο πιάνο (με το οποίο δεν έχει οπτική επαφή), καλείται να αναγνωρίσει τη μεταβολή του τονικού ύψους και να την καταδείξει κινώντας το χέρι του αναλόγως προς τα πάνω ή προς τα κάτω.
  • Στη συνέχεια, αναπαράγει με τη φωνή του ανιόντα (ανεβαστά) και κατιόντα (κατεβαστά) διαστήματα με κοινή ή διαφορετική βάση, μικρές μουσικές φράσεις ή και ολόκληρη κλίμακα, που εκτελούνται στο πιάνο από τον εξεταστή.
  • Τέλος, στο τρίτο μέρος αυτής της εξέτασης, ο εξεταζόμενος πρέπει να απομνημονεύσει και να επαναλάβει σε μη οικείο του απλό όργανο (ξυλόφωνο ή μεταλλόφωνο) μικρές μελωδικές φράσεις μέχρι 5 φθόγγων και σε έκταση μιας οκτάβας, τις οποίες θα παίξει στο πιάνο ο εξεταστής. Ο υποψήφιος δικαιούται να ζητήσει την επανάληψη του θέματος, το οποίο θα εκτελείται χωρίς να έχει ο εξεταζόμενος οπτική επαφή με τα πλήκτρα.



Γ. Φωνητική ικανότητα 
  •  Ο υποψήφιος καλείται να τραγουδήσει ενώπιον της Επιτροπής ένα τραγούδι της επιλογής του από την τονική βάση που αυτός επιθυμεί.
  • Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του πιάνου που παίζει ο εξεταστής, ελέγχεται η δυνατότητα του μαθητή να μεταφέρει το τραγούδι σε άλλες κοντινές τονικές βάσεις, η τονική του ακρίβεια καθώς και η ποιότητα της φωνής του.



Δ. Διάκριση μουσικών φράσεων, ηχοχρωμάτων και μουσικού χαρακτήρα (ακρόαση CD)
Οι υποψήφιοι μαθητές, ακούγοντας ηχογραφημένα μουσικά παραδείγματα από ένα CD, καλούνται να ανταποκριθούν σε 4 μουσικά παιχνίδια:
Στο 1o παιχνίδι πρέπει να αναγνωρίσουν πόσες φορές επαναλαμβάνεται μια συγκεκριμένη μελωδική φράση (μουσικό θέμα ή μοτίβο) σε ένα έργο και να σημειώσουν τον αριθμό στο αντίστοιχο κουτάκι του πρώτου παιχνιδιού. Η φράση αυτή παίζεται αρχικά μεμονωμένη, ώστε να είναι ευκολότερη η αναγνώρισή της από τους υποψήφιους. Στο 2o παιχνίδι πρέπει να σημειώσουν στο αντίστοιχο κουτάκι τον αριθμό των μουσικών οργάνων, τα οποία ακούγονται στο συγκεκριμένο μουσικό απόσπασμα. Στο 3ο παιχνίδι καλούνται να αναγνωρίσουν και να ονομάσουν την κατηγορία (Έγχορδα, Πνευστά ή Κρουστά) στην οποία ανήκουν τα μουσικά όργανα που ακούγονται από το CD. Στο 4ο παιχνίδι το ζητούμενο είναι η σωστή αντιστοίχιση μουσικών κομματιών με δεδομένους τίτλους. Οι υποψήφιοι παρατηρούν στο ειδικό έντυπο χαρακτηριστικούς τίτλους κομματιών δίπλα σε κουτάκια. Οι τίτλοι αυτοί δίνονται σε τυχαία σειρά και αντιστοιχούν σε σύντομα μουσικά κομμάτια που θα ακουστούν από το CD. Οι υποψήφιοι πρέπει να σημειώσουν σε κάθε κουτάκι τον αριθμό του κομματιού στο οποίο, κατά την κρίση τους, θα ταίριαζε ο δεδομένος δίπλα στο κουτάκι τίτλος.

Ε. Εκτέλεση (προαιρετικά) μουσικού οργάνου
Αν ο υποψήφιος διαθέτει γνώσεις σε κάποιο μουσικό όργανο, μπορεί προαιρετικά να ερμηνεύσει ένα μουσικό έργο της επιλογής του, επιπέδου αντιστοίχου τουλάχιστον της Κατωτέρας Σχολής.



7. Τα θέματα εξέτασης των υποψηφίων μαθητών που μετέχουν στη διαδικασία επιλογής προετοιμάζονται με ευθύνη της Καλλιτεχνικής Επιτροπής Μουσικών Σχολείων του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. και παραδίδονται στον Πρόεδρο της Ε.Ε. ή εφόσον συγκροτηθεί Γ.Ε.Ε. στον Πρόεδρο της Γ.Ε.Ε. κάθε Μουσικού Σχολείου, με ευθύνη του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, σφραγισμένα, και αποσφραγίζονται από τον Πρόεδρο της Ε.Ε. ή της Γ.Ε.Ε. ενώπιον όλων των μελών της Επιτροπής αμέσως πριν την έναρξη της διαδικασίας επιλογής. Τα θέματα δύνανται να αποσταλούν και ηλεκτρονικά μέσω VBI.



8. Μετά το πέρας της διαδικασίας επιλογής συνέρχεται η Ε.Ε. ή η Γ.Ε.Ε. με πρόσκληση του Προέδρου της και με βάση τα ειδικά φύλλα εξέτασης, συντάσσει πίνακα εξετασθέντων κατά φθίνουσα βαθμολογική σειρά μέχρι τον ελάχιστο συνολικό βαθμό επίδοσης των πενήντα (50) μονάδων. Ο παραπάνω πίνακας των εξετασθέντων αναρτάται στο οικείο σχολείο και διαβιβάζεται στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.




Στα συνημμένα αρχεία μπορείτε να δείτε την αίτηση των εισαγωγικών εξετάσεων για το 2013-2014 και τη σχετική εγκύκλιο-οδηγίες του ΥΠΑΙΘΠΑ. 


Επιπλέον πληροφορίες στο συνημμένο αρχείο FEK1012-2011 tropopoihsi.


[Το κείμενο συντάχθηκε από την Ευαγγελία Μητσοπούλου με το υλικό και τις πληροφορίες που παραχωρήθηκαν από την υποδιευθύντρια Μουσικών Μαθημάτων Άννα Βλαχοπάνου]

Συνημμένα:
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (AITHSH 2013_eisagogikes.pdf)AITHSH eisagogikes_2013[ ]74 Kb
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (EGKYKLIOS_EISAGOGIKON EKSETASEON 2013.pdf)EGKYKLIOS_EISAGOGIKON_2013[ ]309 Kb
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (YPEYTHYNH DHLOSH DIEYTHINTH DHMOTIKOY_2013.pdf)YPEYTHYNH DHLOSH Dieuthinti Dhmotikou sxoleiou_2013[ ]49 Kb

Στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης φοιτούν μαθητές από όλο το Νομό Θεσσαλονίκης. Η μετακίνησή τους προς το σχολείο γίνεται με σχολικά λεωφορεία που πραγματοποιούν διαφορετικά δρομολόγια από και προς την περιοχή όπου διαμένουν. Στην αρχή κάθε σχολικού έτους, οι μαθητές δηλώνουν τη στάση από την οποία επιθυμούν να περνάει το σχολικό.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου