Προς ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων σχετικά με την παρουσία τους στο σχολείο αναφέρουμε ότι βάση νόμου (Φ3/533/Γ1/561/16-06-1999) κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να παραμένει στους χώρους του σχολείου. Αναλυτικά :
Φ3/533/Γ1/561/16-06-1999
1. Εντός του διδακτηρίου κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να παραμείνει εντός του σχολικού χώρου, συμπεριλαμβανομένων και των μελών του Δ.Σ. του συλλόγου γονέων, ανεξάρτητα αν τους έχει διατεθεί ή όχι χώρος για τις συνεδριάσεις. Το σχολείο είναι μεν δημόσια υπηρεσία, αλλά λόγω της ιδιομορφίας του έργου δεν μπορούν να παρευρίσκονται στους χώρους του οποιαδήποτε ώρα γονείς ή ενδιαφερόμενοι πολίτες, αφού αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση της άσκησης του εκπαιδευτικού έργου.
2. Ένας άλλος λόγος που δεν επιτρέπει την ελεύθερη και χωρίς περιορισμό είσοδο και παραμονή γονέων και λοιπόν πολιτών στους σχολικούς χώρους, είναι η ασφάλεια των μαθητών, η οποία προϋποθέτει την ασφάλιση της εισόδου στο σχολείο.
3. Ύστερα από τα παραπάνω θα πρέπει να βρίσκεται τρόπος ώστε η λειτουργία του σχολείου να μη διαταράσσεται και οι γονείς αλλά και οι ενδιαφερόμενοι πολίτες να εξυπηρετούνται. Αυτό επιτυγχάνεται όταν ανακοινώνεται από το διευθυντή του σχολείου στους ενδιαφερόμενους ο χρόνος των τακτικών και ο τρόπος των έκτακτων επισκέψεων στο σχολείο, ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα σχέσεων και επικοινωνίας με τους γονείς και τους λοιπούς πολίτες.
4. Η οποιαδήποτε συνάντηση συνεργασίας και οι συνεδριάσεις του Δ.Σ. των συλλόγων γονέων πραγματοποιούνται σε χρόνο μη λειτουργίας του σχολείου και αφού υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση του δ/ντή για τη χρήση του χώρου. Θα πρέπει επίσης να επισημανθεί ότι ο σύλλογος γονέων στηρίζει το έργο των εκπαιδευτικών και συνεργάζεται μαζί τους, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν παρεμβαίνει σε θέματα διδακτικής πράξης, λειτουργίας της σχολικής μονάδας, αξιολόγησης και εποπτείας του εκπαιδευτικού έργου.
Σχετικά με τις τακτικές επισκέψεις στο σχολείο και την ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, βάση του Π.Δ.201/13-7-1998 (ΦΕΚ 161Α) - Οργάνωση και λειτουργία Δημοτικών σχολείων - ισχύουν τα ακόλουθα:
Π.Δ.201/13-7-1998 (ΦΕΚ 161Α)
Άρθρο 11 - Παιδαγωγικές συναντήσεις - έλεγχος προόδου - έλεγχος φοίτησης
1. Παιδαγωγικές συναντήσεις - έλεγχος προόδου
α. Οι παιδαγωγικές συναντήσεις των εκπ/κών για θέματα αγωγής και αξιολόγησης των μαθητών, καθώς και οι συναντήσεις με τους γονείς πραγματοποιούνται με πρωτοβουλία και ευθύνη του Δ/ντή και εντάσσονται στον ετήσιο και τριμηνιαίο προγραμματισμό των δραστηριοτήτων του σχολείου, ο οποίος γνωστοποιείται στο Σχολικό Σύμβουλο. Στις συναντήσεις αυτές μπορεί να μετέχει και o Σχολικός Σύμβουλος.
β. Οι γονείς των μαθητών ενημερώνονται κατά το μήνα Σεπτέμβριο από το δάσκαλο της τάξης ή και από το διευθυντή για το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και για κάθε θέμα που αφορά τη λειτουργία του σχολείου, τη διδακτική πράξη, τη συμμετοχή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία, την οργάνωση της τάξης, τις απαιτήσεις του σχoλείου, τις προσδοκίες των γονέων και άλλα συναφή θέματα.
γ. Η ενημέρωση των γονέων μετά τη λήξη του τριμήνου γίνεται σύμφωνα με τα Π.Δ. που αφορούν την αξιολόγηση και τις εγκυκλίους της Δ/νσης Σπουδών του Υπουργείου Παιδεfας. Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη κάθε τριμήνου πραγματοποιείται, με ευθύνη του Δ/ντή, συνάντηση με τους γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών, στους οποίους χορηγείται έλεγχος προόδου, ο τύπος του οποίου καθορίζεται με υπουργική απόφαση σύμφωνα με την περίπτωση Β (έντυπα) παραγρ. 5 του άρθρου 6 αυτού του Π.Δ. Οι συναντήσεις με τους γονείς κατά τάξη ή σχολείο γίνονται σε χρόνο που επιτρέπει τη μεγαλύτερη συμμετοχή των γονέων σ' αυτές και εκτός ωρών διδασκαλίας, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 13 του Ν. 1566/85.
δ. Ο Δ/ντής του σχολείου καλεί το διδακτικό προσωπικό σε έκτακτη συνεδρίαση εκτός ωρών διδασκαλίας, πρoκειμένου να συζητηθούν θέματα που αφορούν τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου ή για να αντιμετωπιστούν καταστάσεις που επηρεάζουν αρνητικά την εκπ/κή διαδικασία.
ε. Κάθε εκπ/κός ορίζει ημέρα και ώρα συνεργασίας με τους γονείς των μαθητών μία φορά το μήνα. Η ημέρα και η ώρα συνεργασίας καταγράφονται στο βιβλίο πράξεων του διδακτικού προσωπικού και γνωστοποιούνται στους γονείς. Οι γονείς μπορούν να επικοινωνούν με τους εκπαιδευτικούς κάθε φορά που προκύπτουν προβλήματα.
Οι γονείς καλούνται να ενημερωθούν :
1 ) για τη σχολική εργασία και την πρόοδο των παιδιών τους
2 ) για γενικότερα θέματα αγωγής και επιμόρφωσης γονέων
στ. Συγκεντρώσεις γονέων και κηδεμόνων, τουλάχιστον μια φορά το τρίμηνο, οργανώνει το σχολικό συμβούλιο και συντονίζει ο Δ/ντής του σχολείου. Οι συγκεντρώσεις αυτές πραγματοποιούνται προκειμένου οι γονείς:
1 ) να ενημερωθούν σε θέματα λειτουργίας του σχολείου και ,
2 ) να παρακολουθήσουν προγράμματα επιμόρφωσης
ζ. Για την αντιμετώπιση των περιπτώσεων των μαθητών που παρουσιάζουν σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς, ο δάσκαλος της τάξης συνεργάζεται με το διευθυντή του σχολείου, το σχολικό σύμβουλο και ασφαλώς με τους ενδιαφερόμενους γoνείς, οι οποίοι μπορούν ακόμη να καλούνται και μέσα στην τάξη την ώρα του μαθήματος όταν ο δάσκαλος το κρίνει απαραίτητο.
Η συνεργασία της σχολικής μονάδας και του σχολικού συμβούλου της Δημοτικής Εκπαίδευσης, μετά από συνεννόηση μεταξύ τους, μπορεί να επεκτείνεται στο σχολικό σύμβουλο της Ειδικής Αγωγής ή και σε άλλους ειδικούς επιστήμονες για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση του προβλήματος.
Φ3/533/Γ1/561/16-06-1999
1. Εντός του διδακτηρίου κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να παραμείνει εντός του σχολικού χώρου, συμπεριλαμβανομένων και των μελών του Δ.Σ. του συλλόγου γονέων, ανεξάρτητα αν τους έχει διατεθεί ή όχι χώρος για τις συνεδριάσεις. Το σχολείο είναι μεν δημόσια υπηρεσία, αλλά λόγω της ιδιομορφίας του έργου δεν μπορούν να παρευρίσκονται στους χώρους του οποιαδήποτε ώρα γονείς ή ενδιαφερόμενοι πολίτες, αφού αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση της άσκησης του εκπαιδευτικού έργου.
2. Ένας άλλος λόγος που δεν επιτρέπει την ελεύθερη και χωρίς περιορισμό είσοδο και παραμονή γονέων και λοιπόν πολιτών στους σχολικούς χώρους, είναι η ασφάλεια των μαθητών, η οποία προϋποθέτει την ασφάλιση της εισόδου στο σχολείο.
3. Ύστερα από τα παραπάνω θα πρέπει να βρίσκεται τρόπος ώστε η λειτουργία του σχολείου να μη διαταράσσεται και οι γονείς αλλά και οι ενδιαφερόμενοι πολίτες να εξυπηρετούνται. Αυτό επιτυγχάνεται όταν ανακοινώνεται από το διευθυντή του σχολείου στους ενδιαφερόμενους ο χρόνος των τακτικών και ο τρόπος των έκτακτων επισκέψεων στο σχολείο, ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα σχέσεων και επικοινωνίας με τους γονείς και τους λοιπούς πολίτες.
4. Η οποιαδήποτε συνάντηση συνεργασίας και οι συνεδριάσεις του Δ.Σ. των συλλόγων γονέων πραγματοποιούνται σε χρόνο μη λειτουργίας του σχολείου και αφού υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση του δ/ντή για τη χρήση του χώρου. Θα πρέπει επίσης να επισημανθεί ότι ο σύλλογος γονέων στηρίζει το έργο των εκπαιδευτικών και συνεργάζεται μαζί τους, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν παρεμβαίνει σε θέματα διδακτικής πράξης, λειτουργίας της σχολικής μονάδας, αξιολόγησης και εποπτείας του εκπαιδευτικού έργου.
Σχετικά με τις τακτικές επισκέψεις στο σχολείο και την ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, βάση του Π.Δ.201/13-7-1998 (ΦΕΚ 161Α) - Οργάνωση και λειτουργία Δημοτικών σχολείων - ισχύουν τα ακόλουθα:
Π.Δ.201/13-7-1998 (ΦΕΚ 161Α)
Άρθρο 11 - Παιδαγωγικές συναντήσεις - έλεγχος προόδου - έλεγχος φοίτησης
1. Παιδαγωγικές συναντήσεις - έλεγχος προόδου
α. Οι παιδαγωγικές συναντήσεις των εκπ/κών για θέματα αγωγής και αξιολόγησης των μαθητών, καθώς και οι συναντήσεις με τους γονείς πραγματοποιούνται με πρωτοβουλία και ευθύνη του Δ/ντή και εντάσσονται στον ετήσιο και τριμηνιαίο προγραμματισμό των δραστηριοτήτων του σχολείου, ο οποίος γνωστοποιείται στο Σχολικό Σύμβουλο. Στις συναντήσεις αυτές μπορεί να μετέχει και o Σχολικός Σύμβουλος.
β. Οι γονείς των μαθητών ενημερώνονται κατά το μήνα Σεπτέμβριο από το δάσκαλο της τάξης ή και από το διευθυντή για το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και για κάθε θέμα που αφορά τη λειτουργία του σχολείου, τη διδακτική πράξη, τη συμμετοχή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία, την οργάνωση της τάξης, τις απαιτήσεις του σχoλείου, τις προσδοκίες των γονέων και άλλα συναφή θέματα.
γ. Η ενημέρωση των γονέων μετά τη λήξη του τριμήνου γίνεται σύμφωνα με τα Π.Δ. που αφορούν την αξιολόγηση και τις εγκυκλίους της Δ/νσης Σπουδών του Υπουργείου Παιδεfας. Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη κάθε τριμήνου πραγματοποιείται, με ευθύνη του Δ/ντή, συνάντηση με τους γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών, στους οποίους χορηγείται έλεγχος προόδου, ο τύπος του οποίου καθορίζεται με υπουργική απόφαση σύμφωνα με την περίπτωση Β (έντυπα) παραγρ. 5 του άρθρου 6 αυτού του Π.Δ. Οι συναντήσεις με τους γονείς κατά τάξη ή σχολείο γίνονται σε χρόνο που επιτρέπει τη μεγαλύτερη συμμετοχή των γονέων σ' αυτές και εκτός ωρών διδασκαλίας, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 13 του Ν. 1566/85.
δ. Ο Δ/ντής του σχολείου καλεί το διδακτικό προσωπικό σε έκτακτη συνεδρίαση εκτός ωρών διδασκαλίας, πρoκειμένου να συζητηθούν θέματα που αφορούν τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου ή για να αντιμετωπιστούν καταστάσεις που επηρεάζουν αρνητικά την εκπ/κή διαδικασία.
ε. Κάθε εκπ/κός ορίζει ημέρα και ώρα συνεργασίας με τους γονείς των μαθητών μία φορά το μήνα. Η ημέρα και η ώρα συνεργασίας καταγράφονται στο βιβλίο πράξεων του διδακτικού προσωπικού και γνωστοποιούνται στους γονείς. Οι γονείς μπορούν να επικοινωνούν με τους εκπαιδευτικούς κάθε φορά που προκύπτουν προβλήματα.
Οι γονείς καλούνται να ενημερωθούν :
1 ) για τη σχολική εργασία και την πρόοδο των παιδιών τους
2 ) για γενικότερα θέματα αγωγής και επιμόρφωσης γονέων
στ. Συγκεντρώσεις γονέων και κηδεμόνων, τουλάχιστον μια φορά το τρίμηνο, οργανώνει το σχολικό συμβούλιο και συντονίζει ο Δ/ντής του σχολείου. Οι συγκεντρώσεις αυτές πραγματοποιούνται προκειμένου οι γονείς:
1 ) να ενημερωθούν σε θέματα λειτουργίας του σχολείου και ,
2 ) να παρακολουθήσουν προγράμματα επιμόρφωσης
ζ. Για την αντιμετώπιση των περιπτώσεων των μαθητών που παρουσιάζουν σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς, ο δάσκαλος της τάξης συνεργάζεται με το διευθυντή του σχολείου, το σχολικό σύμβουλο και ασφαλώς με τους ενδιαφερόμενους γoνείς, οι οποίοι μπορούν ακόμη να καλούνται και μέσα στην τάξη την ώρα του μαθήματος όταν ο δάσκαλος το κρίνει απαραίτητο.
Η συνεργασία της σχολικής μονάδας και του σχολικού συμβούλου της Δημοτικής Εκπαίδευσης, μετά από συνεννόηση μεταξύ τους, μπορεί να επεκτείνεται στο σχολικό σύμβουλο της Ειδικής Αγωγής ή και σε άλλους ειδικούς επιστήμονες για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση του προβλήματος.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου